مشتریان گرامی از اینکه برای خرید آفلند را انتخاب نموده اید سپاسگذاریم.تیم آفلند تمام تلاش خود را در راستای رضایتمندی شما در نوسانات بازار انجام خواهد داد !

راهنمای خرید باتری قلمی، هر آنچه در خصوص این باتری ها باید بدانید

راهنمای خرید باتری قلمی، هر آنچه در خصوص این باتری ها باید بدانید

راهنمای خرید باتری قلمی، هر آنچه در خصوص این باتری ها باید بدانید

در راهنمای خرید باتری قلمی به نکاتی که در ادامه گفته می شود حتما توجه بفرمایید .از دوربین های عکاسی گرفته تا دسته بازی، کنترل های ریموت و ساعت های دیواری نیاز به استفاده از باتری های قلمی دارند. با توجه به اینکه باتری های قلمی از سال ها پیش تا به امروز نیرو بخش طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی هستند، برای خرید آنها باید دقت کنید که محصولی با کیفیت و با طول عمر بالا خریداری نمایید. باتری های قلمی به انبارهای قابل حمل انرژی گفته می شود که می توانید از آنها برای راه اندازی لوازم مختلف کمک بگیرید. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم، فانوس‌ها، پخش کننده های موسیقی و دستگاه های جی پی اس نیز برای فعالیت خود نیاز به استفاده از باتری قلمی دارند. در این میان تولیدکنندگان این منابع انرژی تلاش کرده‌اند در ساخت محصولات خود شرایطی به کار ببرند که کاربران مدت زمان بیشتری از قابلیت‌های آن ها بهره مند شوند.

با وجود این که باتری های قلمی به لحاظ ظاهری تغییر چندانی نسبت به نسخه‌ های گذشته ندارند ولی دگرگونی کاملی به لحاظ تکنولوژی ساخت آنها را مشاهده خواهیم کرد. نوع ساخت باتری های جدید به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند با شارژ کردن، روی به استفاده مجدد از آنها بیاورد.

نکات مهم برای خرید باتری قلمی

برای اینکه خرید باتری قلمی را انجام دهید، بهتر است ابتدا با ساز و کار باتری ها آشنایی بیشتری پیدا کنید. با توجه به اینکه باتری های قلمی شارژی امروزه علاقمندان فراوانی به خود جذب کرده اند، کسب اطلاعات در این خصوص می‌تواند حائز اهمیت باشد. در ساخت باتری های قلمی تولیدکنندگان تلاش می کنند شرایطی به کار ببرند که کاربر پس از استفاده بتواند مجددا آنها را شارژ کرده و مدت زمان بیشتری از آنها بهره مند شود. انواع باتری های قلمی موجود در بازار هر کدام با قیمت خاصی به فروش رسانده می شوند.

باتری شارژی

باتری های سلول ثانویه که با نام باتری شارژی شناخته می شوند به محصولاتی گفته می شود که کاربر قادر است پس از خارج شدن شارژ، مجددا با استفاده از شارژر آنها را شارژ کرده و روی به بهره‌گیری از آنها بیاورند. در واقع نوع ساخت باتری شارژی به شکلی است که درون آنها به هنگام شارژ کردن، کاهش الکترون های سطح الکترود مثبت و افزایش آنها مجددا تکرار شده و به راحتی نیرو در آن ذخیره میشود. برای خرید باتری شارژی چندین محصول موجود در بازار می‌توانند به شما معرفی شوند.

نرخ خالی شدن

هنگامی که قصد خرید باتری قلمی را دارید، با اصطلاحات مختلفی مواجه می‌شوید. نرخ خالی شدن یکی از اصطلاحات رایج در خصوص دنیای باتری ها به شمار می رود. نرخ خالی شدن یعنی مدت زمانی که باتری قادر است انرژی مورد نیاز را برای راه اندازی لوازم الکتریکی ارائه دهد. نسل اول باتری های شارژی که روانه بازار شد با نرخ خالی شدن بالایی، کیفیت چندان مناسبی از خود نشان نمی داد. با این حال تولیدکنندگان باتری های قلمی امروزه نسل جدید این محصولات را به گونه ای طراحی کرده اند که نرخ خالی شدن به مراتب کمتری دارند. به همین علت کاربر می تواند مدت زمان بیشتری از قابلیت‌های آنها بهره ببرد.

ولتاژ

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید باتری قلمی باید در نظر بگیرید، بررسی ولتاژ آن خواهد بود. در واقع مزایای باتری هایی که ولتاژ بالایی دارند شما را ترغیب می‌کند تا روی به خرید آنها بیاورید. نوع ساخت باتری های با ولتاژ بالا به شکلی است که مدت زمان شارژدهی بیشتری خواهند داشت.

قیمت باتری قلمی

برای خرید باتری قلمی، به همراه فاکتورهایی که عنوان کردیم، هزینه‌ای که پرداخت می کنید نیز در نظر گرفته می شود. شاید برخی از باتری های قلمی موجود در بازار که قابلیت شارژ شدن دارند با قیمت بالا شما را شوکه کنند. با این حال به مراتب باتری های قدرتمندتر می توانند طول عمر بالاتری داشته باشند. فراموش نکنید باتری های شارژی این امکان را به شما می دهند که پس از استفاده مجدد آنها را شارژ کرده و نیاز به تعویض نداشته باشید.

انواع باتری قلمی موجود در بازار به لحاظ ابعاد استاندارد

هنگامی که قصد خرید باتری قلمی را دارید، محصولات مختلف با ابعاد استاندارد و خاص را می توانید انتخاب کنید. نوع طراحی و ساخت باتری های قلمی به شکلی است که در اندازه های مختلف روانه بازار می شوند. با این حال بخشی از این باتری ها محبوبیت بالاتری به دست آورده‌اند.

باتری های قلمی AA

باتری های قلمی AA که آنها را با نام دوبله A نیز می شناسند از محبوب ترین باتری های موجود در بازار شناخته می شوند. در بسیاری از وسایلی که امروزه مورد استفاده قرار می دهید، می توانید از این باتری ها بهره بگیرید. تقریبا در هر خانه‌ای این نوع باتری ها را مشاهده خواهید کرد. وقتی به سراغ خرید باتری های قلمی می روید، این محصولات می توانند نگاه شما را به خود جلب کنند. از دماسنج تا تلفن های بیسیم گرفته تا بخش زیادی از ساعت های دیواری امروزه با این باتری ها انرژی مورد نیاز خود را جذب می کنند. نوع ساخت باتری های AA به شکلی است که با ولتاژ ۱.۵ ولت می توانند جریان نسبتا بالایی برای دستگاه های مورد نظر ارائه دهند. استفاده از این باتری ها مداوم نیست و پس از مدتی نیاز به تعویض آنها خواهید داشت.

باتری های قلمی AAA

نوع دیگری از باتری های قلمی موجود در بازار که آنها را با نام سه گانه A می‌شناسند دومین باتری محبوب به شمار می رود. بسیاری از اسباب بازی های کوچک، ماشین حساب، دماسنج و وسایل الکترونیکی دیگر برای تامین انرژی مورد نیاز خود از این مدل باتری ها استفاده می کنند. به مانند باتری های قلمی AAA نوع ساخت این باتری ها به شکلی است که ۱.۵ ولت را در اختیار شما قرار خواهند داد. این باتری ها دوام نسبتا مناسبی دارند. با توجه به اینکه همچنان تقاضا برای خرید باتری های قلمی AAA وجود دارد، بخش زیادی از خریداران به دنبال بررسی آنها هستند.

باتری های قلمی AAAA

هنگامی که قصد خرید باتری قلمی را دارید، نوع دیگری از این محصولات با استاندارد چهارگانه A میتوانند انتخاب شود. این باتری ها عملکرد قدرتمندی از خود نشان می دهند. با وجود اینکه اندازه باتری های چهارگانه A بسیار کوچک است ولی می تواند دوام بالایی از خود نشان دهد. بخش زیادی از نشانگرهای لیزری و چراغ های ال ای دی برای تامین انرژی مورد نیاز خود از این مدل باتری ها استفاده می کنند. علاوه بر این، دستگاه های کوچک مانند قلم های کامپیوتری، کنترل از راه دور، سمعک و گلوکز متر نیز با استفاده از این باتری ها می توانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند.

کدام باتری قلمی برای چه شرایطی؟

همانگونه که عنوان کردیم در ساخت باتری های قلمی از استانداردهای گوناگونی بهره برده می‌شود. اگر به دنبال خرید بهترین باتری قلمی هستید و قصد دارید از آن برای کنترلرهای بازی، اسباب بازی ها، کنترل از راه دور، دوربین های دیجیتال، ماشین حساب و ساعت دیواری استفاده کنید، هر کدام از محصولات مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. به لحاظ استاندارد به کار رفته در تولید باتری های قلمی می توانید سه دسته از این گزینه ها را بررسی نمایید.

باتری قلمی لیتیومی

هنگامی که قصد خرید باتری قلمی را دارید، باتری های لیتیومی می توانند برای نگهداری طولانی مدت بهترین گزینه باشند. این نوع باتری ها با توان بالا می توانند در دستگاههای با تخلیه زیاد استفاده شوند. علاوه بر این برای استفاده در هوای سرد نیز می‌توانید روی قابلیت‌های باتری قلمی لیتیومی حساب ویژه‌ای باز کنید. از جمله مزایای خرید باتری قلمی لیتیومی می توان به وزن کم، عملکرد مناسب در دماهای شدید و ماندگاری بی نظیر اشاره نمود. قیمت بسیار بالای باتری های قلمی لیتیومی از جمله معایب این محصول می‌تواند عنوان شود.

باتری قلمی قلیایی یا آلکالاین

نوع دیگری از باتری های قلمی موجود در بازار با نام باتری های آلکالاین یا قلیایی می توانند انتخاب شوند. طراحی و ساخت باتری های آلکالاین به شکلی است که می‌توان از آن برای دستگاه هایی که تخلیه متوسطی دارند استفاده کرد. کلید های بیسیم، کنترل تلویزیون، رادیو و کنترلرهای باتری را می توانید با استفاده از این مدل باتری های قلمی یاری کنید تا عملکرد خود را انجام دهند. از جمله مزایای باتری قلمی آلکالاین یا قلیایی می توان به استفاده در دستگاه های با مصرف کم و همچنین ماندگاری بالا اشاره نمود. قیمت کم باتری قلمی قلیایی از دیگر مزایای این محصول عنوان می شوند. اگر بخواهیم به بررسی معایب باتری قلمی قلیایی بپردازیم، می توانیم وزن بالای آنها در مقایسه با باتری های لیتیوم و کربن روی را نام ببریم.

باتری قلمی کربن روی

برای خرید باتری قلمی گزینه های دیگری نیز در بازار عرضه می شوند. نوع دیگری از باتری های قلمی موجود در بازار با نام باتری کربن روی می توانند برای استفاده بر روی ماشین حساب، ساعت های دیواری و کنترل تلویزیون انتخاب شوند. اگر قصد خرید باتری قلمی ارزان قیمت را دارید، این محصول می تواند مد نظر قرار گیرد. وزن سبک این باتری و همچنین محافظت در برابر نشتی از دیگر مزایای باتری قلمی کربن روی به شمار می روند. اگر به دنبال بررسی معایب باتری قلمی کربن روی هستید نیز می توانید به چند گزینه برخورد کنید. ماندگاری ضعیف، عملکرد وحشتناک در دستگاه های متوسط و زیاد و همچنین تخلیه شدن سریع از جمله معایب این محصول می‌تواند عنوان شوند.

نکات مهم برای افزایش طول عمر باتری قلمی

پس از خرید باتری قلمی می توانید چند نکته کلیدی را در نظر داشته تا طول عمر آنها را افزایش دهید. تمام باتری ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند دمای شدید را تحمل کنند. با این حال هنگامی که در معرض دمای بالا یا پایین قرار می گیرند عملکرد نسبتا ضعیف تری از خود نشان می دهند. سعی کنید در شرایط مختلف دمای مورد نیاز باتری ها را حفظ نمایید.

یکی دیگر از مواردی که برای بالا بردن طول عمر باتری قلمی میتواند در نظر گرفته شود، خارج کردن آن از دستگاه به شمار می رود. اگر به مدت زیادی قصد استفاده از دستگاه خود را ندارید، می توانید باتری را از آن خارج کنید. این کار موجب جلوگیری از تخلیه باتری ها خواهد شد.

به هیچ عنوان باتری های قلمی را در گرمای شدید مانند صندوق عقب خودرو یا در گاراژ نگهداری نکنید. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید نیز عمر باتری قلمی را کاهش می دهد. هرگز سعی نکنید که از چند باتری با ظرفیت های مختلف بر روی دستگاه های خود استفاده کنید.

بهترین باتری های قلمی موجود در بازار

برندهای مختلف با فروش باتری های قلمی تلاش می کنند محصولات خود را در اختیار کاربران قرار دهند. چنانچه قصد خرید بهترین باتری قلمی با قیمت مناسب را دارید، می توانید روی باتری های سونی حساب ویژه‌ای باز کنید. این برند باتری های قلمی قابل شارژ و یکبار مصرف را روانه بازار می‌کند. علاوه بر این باتری های قلمی CFL نیز از گزینه های محبوب در بازار خواهند بود.

برندهای دیگر نیز باتری های قلمی را با استانداردهای گوناگون در دسترس کاربر قرار می دهند. باتری قلمی آلکالاین کملیون مدل AM3 از جمله محصولات استاندارد موجود در بازار بوده که کیفیت بالایی خواهد داشت. چنانچه قصد خرید بهترین باتری قلمی با قیمت مناسب را دارید، از محصولات این برند می توانید دیدن کنید.

قیمت انواع باطری قلمی

اگر با ما همراه بودید، انواع باتری های قلمی را به شما معرفی کردیم. بدون تردید قیمت باتری قلمی با توجه به استاندارد به کار رفته در تولید آنها متفاوت است. برای کسب اطلاع از قیمت باتری قلمی می توانید از فروشگاه های معتبر نیاز خود را دریافت کنید. باتری های قلمی قابل شارژ از قیمت بالاتری نسبت به باتری های یکبار مصرف بهره مند هستند. با این حال با خرید باتری قلمی قابل شارژ می‌توانید مدت زمان بیشتری روی به استفاده از این محصولات بیاورید.

دسته‌بندی بلاگ تکنولوژی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت